Contact

Zakelijke conflicten gaan over de inhoud van het werk en over de wijze waarop de werkzaamheden zijn verdeeld of worden uitgevoerd tussen zakenpartners.
Mensen die met elkaar samenwerken in organisaties hebben een groot aantal zakelijke aspecten met elkaar te regelen.
Het kan zijn dat men het niet met elkaar eens is of dat de gemaakte afspraken niet of niet op de juiste wijze worden uitgevoerd of nagekomen.

Wie kunnen in een zakelijk conflict raken?
– leden van een maatschap of samenwerkingsverband van bijvoorbeeld (tand)artsen
– deelnemers aan een stichting of vereniging
– eigenaren van een bedrijf
– een natuurlijk persoon en een dienstverlener
– een natuurlijk persoon en een financier
– een natuurlijk persoon bij bijvoorbeeld een Vereniging van Eigenaren

Waarover kunnen zakelijke conflicten gaan?
– (niet) nakomen van gemaakte afspraken
– verschil van mening over strategie binnen de organisatie
– interpretatie over contracten (afspraken)
– verschil van mening over procedures
– levering van diensten of producten
– onduidelijkheid over verdeling van taken en verantwoordelijkheden
– de wijze waarop met elkaar wordt samengewerkt
– verschillen in karakter, gedrag en stijl
– de manier waarop met elkaar communiceert